Robbin Pieterse

Mijn naam is Robbin Pieterse. Hierboven ziet u mijn gezin: mijn vrouw Ursula en mijn dochters Manouk en Jolein. Naast het genieten en verzorgen van mijn gezin geniet ik ook enorm van mijn werk.

In mijn werk heb ik gemerkt dat er een aantal factoren heel belangrijk zijn voor de klant: duidelijkheid, eerlijkheid, zorgvuldigheid en aandacht. Ik wil mijn klanten het gevoel geven dat we samen aan de klacht kunnen werken en dat ze er niet alleen voor staan. De tijd nemen voor uitleg zodat de klacht ook begrepen wordt vind ik erg belangrijk. Onduidelijkheden leiden altijd tot onrust en daarmee dus ook weer tot stress wat weer een negatieve invloed heeft op de klacht(en). Ingewikkelde problemen van klanten zijn voor mij een uitdaging, niemand hoeft opgegeven te worden.

Iedere klacht is voor mij uniek aangezien ieder persoon uniek is. Het gaat niet alleen om wat de klacht is maar ook om hoe iemand er mee om gaat. Hoe langer iemand met klachten rond loopt hoe meer compensatiegedrag er ontstaat. Compensatie is goed, dat maakt het mogelijk tijdelijk structuren te ontzien, maar op lange termijn gaat dit zijn tol eisen.

In een eigen praktijk kan ik de aandacht en tijd geven aan de klant zoals ik dat wil en kan ik de klant in het proces begeleiden. Door met artsen/specialisten te praten treed ik op als casemanager om de klant bij te staan in de medische molen. In 2005 studeerde ik af aan de Hogeschool van Amsterdam als fysiotherapeut. In de jaren daarna heb ik in loondienst op verschillende plekken gewerkt. Bij mijn laatste werkgevers heb ik mij gespecialiseerd tot manueeltherapeut en heb ik dry needling geleerd.

Ik ben BIG / CKR geregistreerd en lid van het KNGF